Onze wereld wordt steeds digitaler. Tijd en afstand verdwijnen in een werkelijkheid zonder grenzen. Bestaande convenanten maken plaats voor dynamische, vluchtige afspraken. Hiërarchische structuren, én de klassieke verhouding tussen opdrachtgever en -nemer zijn een overblijfsel uit de oude tijd. Lees verder
Auteursarchief: admin
Digital Analytics is old school
Laatst was ik op een avondje bowlen met online professionals. Data-analisten, conversie-optimalisatie specialisten, SEO en SEA- consultants en online marketeers gooiden strikes en spares alsof het niets was. Lees verder
8 regels voor een werkend partnership
We kennen het allemaal wel, of kunnen ons er een goede voorstelling van maken: gesprekken over zakelijke partnerships. Vol vertrouwen kijken naar een gezamenlijke toekomst, maar in de praktijk ontnemen té nauwe banden je de adem. Wat is er mis met een losse relatie? Lees verder
Digitaal verleiden. Less can be more
Soms passen puzzelstukjes wonderwel in elkaar. Een paar weken geleden sprak wij met Arjan Haring, één van de oprichters van ScienceRockstars. Tijdens het gesprek werd duidelijk dat de theorie en praktijk van behavioral targeting en personalisatie steeds meer naar elkaar toegroeien. Lees verder
Geen koudwater-vrees voor personalisatie
Lang geleden, althans voor internetbegrippen, sprak ik al met bedrijven over content personalisatie. Het was 2007, 2008. Destijds klonk voor veel marketeers het idee van een ‘persoonlijke website voor elke bezoeker’ als de ultieme conversiebooster erg aanlokkelijk maar futuristisch in de oren. Binnen de meeste organisaties was het zeer uitdagend om dit ‘denken’ te vertalen naar ‘doen’. Lees verder
Ook online blijven we gewoon onszelf
In een vorige blog schreven wij over het Behavioral Insights Team dat in 2010 door de Britse regering in het leven werd geroepen. Het BIT is het gelukt om, met kleine aanpassingen in de communicatie tussen de overheid en de burger, het menselijk gedrag zo te beïnvloeden dat belasting en boetes eerder betaald werden. Miljoenen ponden extra in het laatje van het Ministerie van Financiën zonder pressie van bovenaf. Lees verder
Geld verdienen met op tijd betalen
Het leven van een ondernemer is vrij overzichtelijk. 50% kans dat je offerte wordt gegund (wel of niet, volgens de logica van Cruijff). Daarin staan betalingsvoorwaarden die door de opdrachtgever zijn geaccordeerd. De opdracht wordt uitgevoerd en conform de offerte gefactureerd. Uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn staat het geld op de rekening. Toch? Lees verder
We zijn voorspelbaar. En dat levert euro’s op.
Aan de overkant van de Noordzee besloot de Britse regering 3 jaar geleden tot een opvallend initiatief om de staatskas te spekken. In april 2010 werd, op initiatief van Prime Minister David Cameron, het Behavioural Insights Team (BIT) opgezet. 13 psychologen en economen hebben zitting in een commissie die eenvoudige maatregelen uitdenkt om het gedrag van de burger te veranderen. Lees verder
Personalisatie in de praktijk
Content personalisatie is het leveren van de juiste boodschap aan de juiste persoon op het juiste moment, door de kennis die je over deze persoon hebt verzameld. Anno 2013 is software beschikbaar voor alle online bedrijven, en dus niet meer alleen voor de happy few. Lees verder
Content personalisatie: een introductie
Het WiQhit Team bestaat uit moedige mensen. Tenminste….. dat moet toch wel als je in tijden van economische crisis je baan opzegt om je droom achterna te gaan? We zijn er heilig van overtuigd dat personalisatie van online content werkt, en leidt tot een betere gebruikerservaring en meer verkoop. Dat geloof leidde tot WiQhit. Lees verder