Voor MissionOnline is toegang tot internet een eerste levensbehoefte. Browsen, Mailen, Skypen, WhatsAppen, Facetimen, iMessagen, de hele dag door…. Dus toen mij een mooie kantoorruimte werd aangeboden, was de eerste vraag niet: “hoeveel is de huur?” of ”wat is het aantal vierkante meters?” maar: “hebben ze hier WiFi?” Nee dus….. Uiteindelijk was het pand té leuk (uitzicht op de bollenvelden, industriële vormgeving, superveel ruimte voor alle toekomstige Missionarissen….) om het daarop stuk te laten lopen.
Ik bellen met de KPN. Vriendelijke adviseuse aan de lijn. Met goede raad. Ze attendeerde mij op een speciaal ondernemerspakket voor 3 tientjes in de maand. “Binnen 2 weken belt een monteur voor een afspraak en kunt u direct aan de slag”, aldus de aardig vrouw.
Zo gezegd, zo….. tja, toen kwam het. Na een week of 3 wachten toch maar weer gebeld met de KPN. Of hun monteur me niet was vergeten. ”Deze week wordt er contact opgenomen en een week later is alles geïnstalleerd”, beloofde de helpdeskmedewerker. Een week ging voorbij….
Vrijdag om 17.06 hield ik het niet meer. Het nummer van de Servicedesk kende ik uit mijn hoofd, het keuzemenu ook. Dus al vrij snel had ik iemand aan de telefoon: “Ja, vreemd dat u niet gebeld bent. Ik zie in het systeem namelijk dat de monteur over 3 weken bij u is. Ik neem even contact op met een andere afdeling, die weten meer.” Paar minuten in de wacht. “Waarschijnlijk is die afdeling naar huis , kunt u maandag weer bellen?”
Het was vrijdag om 17.14. Naar huis? Van die 24×7 klantenservice kwam bar weinig terecht. Toen drong het langzaam tot me door. Eerst een vaag gevoel aan de achterkant van mijn hoofd, geleidelijk overgaand naar een pijnscheut van de linkerslaap naar m’n wenkbrauwen…. 3 weken! En er waren al 4 weken voorbijgegaan. In totaal dus 7 weken verstoken van internet. 49 dagen zonder Browsen, Mailen, Skypen, WhatsAppen, Facetimen en iMessagen.
KPN Ondernemerspakket? Ammehoela.
Maandagochtend maar weer bellen. Wordt vervolgd!
Update
Na het eerste zonnige weekend van het jaar probeerde ik de positieve vibe vast te houden: “Goedemorgen KPN Klantenservice waarmee kan ik u van dienst zijn?” Hele verhaal maar weer uitgelegd. “Vreemd dat u niet gebeld bent door de monteur. Hier is iets vreselijks misgegaan. Onze excuses voor dit onbegrijpelijke voorval!” Dat was vriendelijk.
We werkten toe naar een apotheose. Ik zag een bloemetje, de eerste 3 maanden gratis bellen, een kaartje voor de kampioenswedstrijd van Ajax, whatever…. Helaas: “Ik kan de afspraak niet vervroegen, met geen dag, geen uur en zelfs geen minuut. Die blijft staan voor over 3 weken. Mijn collega’s zullen u binnen 5 dagen terugbellen, misschien dat zij wat kunnen doen. Bellen ze niet, dan kunt u alsnog de order cancellen.”
1 dag is inmiddels voorbij. Zullen ze contact opnemen?